Για ποιους λόγους οι ευκαιρίες για καλύτερες τιμές και προσφορές απαιτούν ένα Νέο είδος εσωτερικής ματιάς

Για ποιους λόγους οι ευκαιρίες για καλύτερες τιμές και προσφορές απαιτούν ένα Νέο είδος εσωτερικής ματιάς

Δεν είναι πολύ καιρό πριν, που ο γιός μου χρειάστηκε ορισμένες προμήθειες για μια σχολική εργασία. Ήταν μία γεμάτη από υποχρεώσεις μέρα, γι’ αυτό και χρειαζόταν να βρούμε κάτι γρήγορα.

Όταν ήμουν νεότερος, αυτό θα σήμαινε ότι έπρεπε να οδηγήσω μέχρι το πιο κοντινό κατάστημα με είδη γραφείου ελπίζοντας ότι θα είχαν διαθέσιμο αυτό που χρειαζόμουν. Αντ’ αυτού, συνδέθηκα on line. Παραδόξως, το πλησιέστερο κατάστημα με τη γραφική ύλη δεν ήταν κατάστημα λιανικής πώλησης με είδη γραφείου, αλλά παντοπωλείο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά οι τιμές του παντοπωλείου ήταν και ανταγωνιστικές.  

Αυτό ακριβώς που θα μπορούσε κάποτε να ήταν ένα 2ωρο ψάξιμο από το ένα μαγαζί στο άλλο, αποδείχθηκε τώρα ότι είναι μία γρήγορη 10λεπτη περιήγηση. Ο παντοπώλης κέρδισε την αγορά μου, γιατί ήταν πιο εξυπηρετικός και επιπλέον  κατάλαβα ότι η τιμή του ήταν πιο δίκαιη.   

Αυτοί είναι οι τρόποι έρευνας αγοράς που οι πελάτες σας ακολουθούν κάθε μέρα και που σε κάθε περίπτωση ο πελάτης σας έχει υπό έλεγχο: αγοράζει μέσω πολλαπλών καναλιών, συγκρίνει τιμές και αναζητά τις καλύτερες προσφορές. Η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας που οι πελάτες υπολογίζουν, αλλά είναι σίγουρα ένας παράγοντας κλειδί. Να παραμένει ο πελάτης πιστός, σημαίνει να του δίνεις όχι μόνο εξυπηρέτηση, ψώνια χωρίς ταλαιπωρία, αλλά και ανταγωνιστικές τιμές που αντανακλούν την αγορά.

Βρίσκοντας την Καλύτερη Τιμή

Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων ετών έχουμε συναντήσει πολλά παραδείγματα στο τι συμβαίνει όταν οι πωλητές λιανικής δεν είναι ικανοί να προσαρμόσουν τις τιμές και τις στρατηγικές προβολής τους, ώστε να συμβαδίζουν με την πραγματικότητα της σημερινής αγοράς.

On line αγορές όπως το Amazon συγκεντρώνουν πληροφορίες από αγορές, δείχνοντας το φάσμα των διαθέσιμων τιμών για ένα προϊόν, τα συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια εκπλήρωσης της παραγγελίας και τα επίπεδα των αποθεμάτων. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να παραγγέλνουν από το Amazon, γιατί είναι μία πολύ εύκολη διαδικασία, ακόμα και αν η τιμή δεν είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που θα πλήρωναν σε ένα κανονικό κατάστημα λιανικής.

Η απλή αντιστοίχιση των τιμών των ανταγωνιστών δεν αρκεί. Αντ’ αυτού, πρέπει να γνωρίζετε την αντίδραση των πελατών στις τιμές και τις προβολές σας, το οποίο με τη σειρά του θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε προβλέψεις ζήτησης, αφού πρώτα έχετε λάβει υπόψιν τα αποτελέσματα από τις προσαρμογές των τιμών και των προωθήσεών σας. Το σημερινό λογισμικό σας επιτρέπει να το κάνετε αυτό με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα από ποτέ.  

Προσφορές: Μια ολιστική άσκηση

Εν των μεταξύ, οι πελάτες παραμένουν “πεινασμένοι” για συμφωνίες. Αν όμως σχεδιάζετε προσφορά και δεν έχετε αρκετό απόθεμα – ή αν σχεδιάζετε μία προσφορά, αλλά δεν έχετε ορίσει σωστή τιμή – ή εάν ακόμα δημιουργήσετε μία προσφορά που δεν λαμβάνει υπόψη τι συμβαίνει στα υπόλοιπα τμήματα – τότε η προσφορά σας μπορεί να καταλήξει σε αποτυχία, παράλληλη με την πτώση των πελατών σας.       

Αυτό δείχνει που αλλού οι πωλητές λιανικής αντιμετωπίζουν μία ακόμα πρόκληση:  να σχεδιάζουν προσφορές που δημιουργούν αξία για το σύνολο του καταστήματός τους, παρέχοντας ταυτόχρονα την καλύτερη τιμή στους πελάτες.  Αυτό μπορείτε να το κάνετε μόνο όταν είστε ικανοί να δείτε παλιότερα αποτελέσματα στα διαφορετικά τμήματα και να γνωρίζετε τις επιπτώσεις που έχουν οι προσφορές σας στο τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Χωρίς αρκετό προϊόν προ-τοποθετημένο για να καλύψει τις ανάγκες των πελατών, μία προσφορά θα μπορούσε να φέρει αγοραστές στα καταστήματά σας μόνο για να βρουν άδεια ράφια. Αυτοί οι αγοραστές, κάποια στιγμή απογοητευμένοι, πιθανόν να έρχονται σε δύσκολη θέση να επιστρέψουν την επόμενη φορά που θα υπάρχει κάποια έκπτωση. 

Επιπλέον, η σημερινή τεχνολογία δίνει την δύναμη στους πωλητές λιανικής να λάβουν μία ολιστική άποψη στο πως μία προσφορά επιδρά στον πελάτη και στην επιχείρηση ταυτόχρονα. Μπορείτε να αναλύσετε την επίπτωση των τιμών και των προωθήσεων, ώστε να καταλάβετε τον τρόπο που μία προσφορά μπορεί να χτίσει ή να γκρεμίσει μία αγορά. Επιπλέον, η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει να ανακαλύψετε, εάν τα προϊόντα που πιθανόν επιθυμείτε να προωθήσετε σε έναν τομέα, αποτελούν τα καλύτερα υποψήφια προϊόντα για προβολή όλης της επιχείρησης, ώστε να σας βοηθήσουν να μεγιστοποιήσετε την ευκαιρία και το κέρδος σας.        

Λαμβάνοντας καλύτερες αποφάσεις

Οι απαντήσεις σε αυτές τις προκλήσεις δεν θα προκύψουν από ένα λογισμικό βασισμένο σε σενάριο βελτιστοποίησης τιμών και προσφορών. Οι κερδισμένοι στο εμπόριο λιανικής αξιοποιούν την τεχνολογία, για να κατανοήσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις συνθήκες ανταγωνισμού, σαν μία πρώτη καθοδήγηση στα σχέδιά τους, τη στιγμή που προσπαθούν να εντοπίσουν τις σωστές ποσότητες αποθεμάτων, ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές σε όλο το εύρος της επιχείρησής τους.      

Οι έμποροι λιανικής πρέπει να κάνουν πιο στοχευμένες, προσωπικές και ανάλογες επιλογές που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των αγοραστών τη στιγμή της απόφασης αγοράς. Όλα αυτά μπορεί να συμβαίνουν στο παρασκήνιο, αλλά στην ουσία οδηγούν σε ανταγωνιστικές τιμές και προωθητικές ενέργειες, που βοηθούν τους πελάτες να πάρουν την καλύτερη απόφαση – και να επιλέξουν το δικό σας brand.

 

Source: http://www.supplychainbrief.com/?open-article-id=7930170&article-title=why-pricing-and-promotions-challenges-require-a-new-kind-of-insight&blog-domain=jda.com&blog-title=supply-chain-nation

Share