ΕΡΕΥΝΑ FnB DAILY. Οι προσφορές αυξάνονται: Πόσο αντέχουν retailers και προμηθευτές;

ΕΡΕΥΝΑ FnB DAILY. Οι προσφορές αυξάνονται: Πόσο αντέχουν retailers και προμηθευτές;

Για το θέμα των προωθητικών ενεργειών στα FMCGs μέσα από το οργανωμένο λιανεμπόριο, μίλησαν λιανεμπορικές επιχειρήσεις και προμηθευτές στο FnB Daily, με δεδομένη την αμείωτη διεύρυνση του φαινομένου. Xαρακτηριστική ήταν η πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου του ΙΕΛΚΑ, Κώστα Μαχαίρα: “Αυτο δεν είναι υγιές. Δε χτίζουμε πελατολόγιο, ούτε πιστότητα. Πολλοί λιανέμποροι αγοράζουν μερίδια αγοράς με αυτό τον τρόπο”. NIELSEN: ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΥΨΗΛΗ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία έχει στη διάθεσή του το FnB Daily, εξακολουθεί να υφίσταται η υψηλή προωθητική ένταση για όλα τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων και των PL, όπως προκύπτει από το διάγραμμα, που ακολουθεί. Θα πρέπει, παράλληλα, να σημειώσουμε ότι στα επώνυμα προϊόντα η προωθητική ένταση εμφανίζεται ακόμα ισχυρότερη.

OK! ANYTIME MARKETS: ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ “Οι προσφορές αποτελούν ένα έντονο φαινόμενο, το οποίο δεν δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η θέση μας είναι ότι δεν μπορούμε να αρνηθούμε αυτή την τάση και να μείνουμε εκτός παιχνιδιού”.

ΜΥ ΜΑRΚΕΤ: Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ “Η αλήθεια είναι ότι η τρέχουσα πραγματικότητα με τον πόλεμο των προσφορών στα supermarket είναι πλέον υπερβολική και πολλές φορές αποπροσανατολίζει τον πελάτη. Οι σχέσεις εμπιστοσύνης σε βάθος χρόνου αναμφισβήτητα δε χτίζονται, ούτε αντέχουν στο χρόνο με προσφορές, αλλά επενδύοντας στην άριστη παροχή υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα, στην ποιότητα και στην ποικιλία προϊόντων, στην αξιοπιστία, τη φιλική εξυπηρέτηση, την ευγένεια, το οικείο περιβάλλον, την εμπειρία αγορών”. “ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΜΑΣ” “Οι ανταγωνιστικές τιμές και οι προσφορές μπορούν να αποτελούν μέρος της συνολικής πρότασης, που απευθύνουμε στους καταναλωτές μας, αλλά σίγουρα δεν οφείλουν να έχουν κυρίαρχη θέση σε αυτήν. Οι καταναλωτές, που μας επιλέγουν, και μας εμπιστεύονται, δεν μας επιλέγουν για τις προσφορές μας. Στα My market χρησιμοποιούμε το “My” – “δικό μου” ως μοναδικό στοιχείο της ταυτότητάς μας, θέλοντας να στείλουμε μήνυμα στον πελάτη μας ότι είμαστε εδώ, για να γίνουμε το “δικό του” supermarket. Αυτή είναι η υπόσχεση, που του δίνουμε και μας προσδιορίζει. Να μιλάμε στην καρδιά του. Και αυτό το πετυχαίνουμε με ποιότητα, εμπιστοσύνη, φιλική εξυπηρέτηση, φιλόξενο περιβάλλον. Ναι, και με τις καλές τιμές, αλλά όχι μόνο αυτές. Μόνο έτσι οι καταναλωτές γίνονται πιστοί μας πελάτες”. ΜΕΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΣΕ ΜΗ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ Παρά το γεγονός ότι ορισμένες κατηγορίες εμφανίζουν χαλάρωση της προωθητικής έντασης, όπως π.χ. τα αλκοολούχα, στις περισσότερες επιμέρους κατηγορίες η τάση παραμένει ανοδική. Δεν παύει, ωστόσο, να είναι αξιοσημείωτη η συρρίκνωση του εύρους των προσφορών σε μη αλκοολούχα και απορρυπαντικά.

MΑΝΩΛΗΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ, ΚΡΗΤΩΝ ΑΡΤΟΣ: Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΣΕ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ “Η τάση των προσφορών οδηγεί τις παραγωγικές μονάδες σε οικονομική ασφυξία, διότι οι επιχειρήσεις αυτές μειώνουν την κερδοφορία τους ή συχνά καθίστανται ζημιογόνες. Αντίστοιχα, και τα supermarket υφίστανται πιέσεις, ωστόσο το μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν να το αντιμετωπίσουν οι παραγωγοί. Τα πάντα ξεκίνησαν λόγω της κρίσης και της μειωμένης αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή. Είναι επόμενο ότι πλέον το σύνολο των καταναλωτών δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην τιμή ενός προϊόντος, αναζητώντας κατ’ επέκταση τις προσφορές. Επί της ουσίας, η ίδια η αγορά μας ωθεί να προχωρήσουμε σε προωθητικές ενέργειες, διότι, όταν ο ανταγωνιστής μας προβαίνει σε προσφορές, εξαναγκαζόμαστε εμμέσως και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις να ακολουθήσουμε, για να μη χάσουμε μερίδια αγοράς. Με αυτό τον τρόπο το φαινόμενο αποκτά διαστάσεις χιονοστιβάδας”. “ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ” “Εκτίμησή μου είναι ότι ανά κλάδο θα υπάρξει συγκέντρωση εταιρειών, και μόνο τότε θα σταματήσει η ένταση των προωθητικών ενεργειών”.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΚΟΥΛΑΚΗΣ, FDL GROUP: ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ LOGISTICS Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ “To every day low price δημιουργεί πρόβλημα και στα logistics. Μία προσφορά μπορεί να μεταθέσει τη ζήτηση σε μία συγκεκριμένη μέρα. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι χρειάζονται περισσότεροι πόροι. Το ιδανικό περιβάλλον για τα logistics είναι να υπάρχει σταθερό κλίμα στην αγορά σε καθημερινή βάση, χωρίς προωθητικές ενέργειες ή ημέρες προσφορών, όπως η Black Friday. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι προσφορές έχουν γίνει σύνηθες φαινόμενο κατά τη διάρκεια της κρίσης, και η συγκεκριμένη εικόνα δεν μας επηρεάζει πλέον σε διάρκεια”. “Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΛΟΓΩ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ” “Παρατηρώντας ευρύτερα την αγορά, μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως, όταν βασίζεται σε προσφορές, η κατάσταση δεν είναι ιδιαίτερα θετική. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Σεπτέμβριο εμφανίζεται καθίζηση στο σύνολο του λιανεμπορίου. Η Ελλάδα γίνεται μία καλοκαιρινή χώρα. Η έλευση του τουριστικού ρεύματος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τονώνει τη ζήτηση και στη συνέχεια, το Σεπτέμβριο, οι Έλληνες κλείνονται μέσα, ακολουθούν οι φόροι και η ζήτηση μειώνεται. Το αντίδοτο σε αυτή την κατάσταση είναι οι προσφορές. Ως κλάδος logistics αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο αντιστροφής της ζήτησης, η οποία πλέον έχει αυξηθεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, και έχει μειωθεί κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς”.

Γιώργος Λαμπίρης

george@notice.gr

Share