Όταν θέλεις να κουτσομπολέψεις για έναν υπάλληλο στη δουλειά, σταμάτα και αναρωτήσου γιατί.

Όταν θέλεις να κουτσομπολέψεις για έναν υπάλληλο στη δουλειά, σταμάτα και αναρωτήσου γιατί.

Όλοι εκνευριζόμαστε από συναδέλφους μας κάποιες φορές. Το να τους κουτσομπολεύουμε όμως πίσω από την πλάτη τους μπορεί να είναι καταστροφικό. Διαβρώνει την εμπιστοσύνη στην ομάδα, ρισκάροντας να μαθευτεί και να πληγώσεις τα αισθήματα του συναδέλφου καθώς και να φανείς «κακός» στα μάτια της υπόλοιπης ομάδας. Την επόμενη φορά που θα θέλεις να κουτσομπολέψεις ένα συνάδελφο, σταμάτα και αναρωτήσου γιατί.

Αν η απάντηση είναι για να επιβεβαιώσεις τα αισθήματά σου ή να επιβεβαιώσεις ότι εσύ ήσουν σωστός, μην το κάνεις. Απ’ την άλλη μεριά, αν έχεις κάποιο πρόβλημα με αυτό το συνάδελφο και θέλεις να σε βοηθήσει κάποιος άλλος, ή να σε βοηθήσουν να σκεφτείς ιδέες να λύσεις το πρόβλημά σου, τότε μοιράσου το. Και αν έρθει κάποιος να μοιραστεί το πρόβλημά του μαζί σου, στρέψε τη συζήτηση προς ιδέες για επίλυση και όχι κουτσομπολιό.

Μπορείς επίσης να υιοθετήσεις την τακτική «πες το σ εκείνον πρώτα» με την ομάδα σου, εννοώντας ότι μπορούν να μιλάνε για κάποιο πρόβλημα με συνάδελφο, εφόσον πρώτα το έχουν αναφέρει το πρόβλημα στον ίδιο.

Adapted from “Stop Complaining About Your Colleagues Behind Their Backs,” by Deborah Grayson Riegel

Share