FOODLINK: Από την KRAFT στο ΓΚΟΝΟΥ και στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης

www.glphotography.gr

Η ιστορία της εταιρείας που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεταφέρει σήμερα Mondelez, Philip Morris και Wind. Ο στόχος για τζίρο 100 εκατ. ευρώ.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1997, όταν δύο πρώην διευθυντικά στελέχη της Kraft Foods Hellas στη Θεσσαλονίκη, o Βασίλης Καρακουλάκης και ο Αχιλλέας Μάμαλης, ανέλαβαν την αποθήκευση και διανομή των προϊόντων της πολυεθνικής στη Βόρεια Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη συνεργασία σηματοδότησε την ίδρυση της Foodlink, μίας επιχείρησης εγνωσμένης αξίας σήμερα, στον τομέα των logistics, σήμερα, με ειδίκευση στην αποθήκευση και διανομή καταναλωτικών αγαθών.

Οι πρώτοι πελάτες

«Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, όταν προχωρήσαμε σε management buyout των logistics της Kraft. H κίνηση αυτή, ήταν ένα πείραμα από την πλευρά της Kraft, για να διαπιστώσει ότι θα… έβγαινε το στοίχημα», λέει ο Βασίλης Καρακουλάκης, πρόεδρος του FDL Group στη Voria.gr. «Δύο χρόνια αργότερα, η Kraft μας ανέθεσε το σύνολο του έργου. Διαθέτοντας ήδη εμπειρία από τον τομέα logistics της Kraft, όπου είχαμε θητεία, αποκτήσαμε τον πρώτο μας πελάτη, με τον οποίο διατηρούμε συνεργασία έως και σήμερα, που έχει μετονομαστεί σε Mondelez (μπισκότα Οreo, τυρί κρέμα Philadelphia, σοκολάτα Lacta)».

Ο δεύτερος πελάτης για τη Foodlink ήταν με τη γερμανική αλυσίδα Μakro Cash & Carry, τα καταστήματα της οποίας πέρασαν στον έλεγχο του Σκλαβενίτη το 2014 και έλαβαν την ονομασία Mart Cash & Carry.

Eικοσιένα χρόνια αργότερα, έχοντας εντάξει εταιρείες με ισχυρό εκτόπισμα στην πελατειακή της βάση, η Foodlink διευρύνεται διαρκώς, έχοντας αποκτήσει πρόσβαση τον περασμένο Ιούνιο, στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, μισθωνοντας αποθηκευτικό χώρο 50.000 τ.μ., στον οποίο φιλοξενούνται αποθηκευτικοί χώροι καθώς και εγκαταστάσεις γραφείων.

Ενδιαφέρον για Στρατόπεδο Γκόνου και Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο της αναπτυξιακής της στρατηγικής, η Θεσσαλονίκη παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Foodlink, όπως λέει ο πρόεδρος του ομίλου FDL: «Παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και το στρατόπεδο Γκόνου, με την προοπτική δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων. Εκτιμώ ότι σύντομα θα έχουμε να παρουσιάσουμε εξελίξεις στη Βόρεια Ελλάδα».

«Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εγκατάστασής μας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τα πάντα θα εξαρτηθούν, από το εάν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει αγορές στρατηγικής σημασίας. Εάν δηλαδή θα παρέχει πρόσβαση προς τα ανατολικά. Το γεγονός αυτό θα αποτελέσει το κλειδί για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το λιμάνι», προσθέτει ο ίδιος.

«Γιατί μπήκα στα logistics»

Αφηγούμενος τους λόγους για τους οποίους μπήκε στο χώρο των logistics, o κύριος Καρακουλάκης, κάνει λόγο για ένα επάγγελμα, το οποίο τόσο ο έταιρος ιδρυτής της Foodlink, Αχιλλέας Μάμαλης, όσο και ο ίδιος, γνώριζαν καλά: «Είναι μια δουλειά με ενδιαφέρον, ενώ γνωρίσαμε την Kraft σε μία περίοδο που πρωτοπορούσε στον τομέα των logistics, γεγονός που μας προσέφερε σημαντική εμπειρία. Επιπλέον, θεωρήσαμε ότι η συγκεκριμένη αγορά θα αποτελούσε ευκαιρία για εμάς. Βλέπαμε ότι ο κλάδος αποτελούταν κυρίως από μεταφορείς και εκτελωνιστές, ενώ εμείς είχαμε αποκτήσει αντίληψη του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσαν οι πολυεθνικές».

Η συνεργασίες με Wind, Arla, Danone και Philip Morris

Στην επιχειρηματική πορεία, μία ακόμα σημαντική συνεργασία ξεκίνησε για τη Foodlink καταγράφηκε στο ιστορικό της, καθώς το 2005 εισχώρησε στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, συνεργαζόμενη αρχικά με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, ΤΙΜ, μετέπειτα Wind Hellas.

Νέες συνεργασίες με γνωστά ονόματα της αγοράς, προερχόμενες από το χώρο των τροφίμων, όπως η Arla και η Danone, διεύρυναν επί της ουσίας την εταιρική έξωθεν μαρτυρία της, στον κύκλο των πολυεθνικών εταιρειών, προσελκύοντας κι άλλους πελάτες στο χαρτοφυλάκιό της.

«Η είσοδός μας σε εναλλακτικές για εμάς αγορές, όπως αυτές των τηλεπικοινωνιών, διεύρυναν τις δραστηριότητές μας. Σήμερα, εκτός από τη Wind, διατηρούμε συνεργασία και με τη Forthnet και συγκεκριμένα με τη Nova», λέει ο κύριος Καρακουλάκης. «Σταδιακά, αποκτήσαμε και άλλους πελάτες, όπως η Philip Morris, για λογαριασμό της οποίας έχουμε αναλάβει από το 2016, το e-commerce για το ηλεκτρονικό τσιγάρο IQOS».

«Στόχος μας ήταν πάντα να μην διατηρούμε εξάρτηση, αποκλειστικά από έναν πελάτη, κάτι το οποίο έχουμε καταφέρει. Έτσι, κανένας από τους πελάτες μας, δεν υπερβαίνει το 10% του τζίρου μας σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές μαζί του».

Η είσοδος της οικογένειας Κάτσου στην εταιρεία με 25% των μετοχών

Toν περασμένο Μάρτιο, η VNK Capital, συμφερόντων του Βασίλη και της Νέλλης Κάτσου, ιδρυτών της φαρμακοβιομηχανίας, Pharmathen, μπήκαν στο μετοχικό κεφάλαιο της Foodlink, εξαγοράζοντας το 25% των μετοχών της.

Η συγκεκριμένη κίνηση, σύμφωνα με το Βασίλη Καρακουλάκη, είναι ενδεικτική της φιλοσοφίας της επιχείρησης. «Δεν πιστεύουμε στη μέθοδο διοίκησης του ενός ανδρός. Η πολυμετοχικότητα και η ανταλλαγή ιδεών προάγουν τα συμφέροντα μιας εταιρείας», σημειώνει.

«Προς αυτή την κατεύθυνση, το 2009 εισάγαμε την επιχείρηση στο Χρηματιστήριο Αθηνών, δεδομένου ότι μας ικανοποιεί η ύπαρξη διασποράς στους κόλπους της εταιρείας, με την κατοχή των μετοχών από περισσότερους ανθρώπους».

Στόχος ο διπλασιασμός του τζίρου και τα Βαλκάνια

Στόχος της Foodlink, με τη σύμπραξη – πλέον – και του VNK Capital, είναι ο διπλασιασμός του τζίρου από τα 50 εκατομμύρια ευρώ σήμερα, στα 100 εκατομμύρια ευρώ, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του FDL Group. «Για να μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό το στόχο, πρέπει να επικεντρώσουμε τη στρατηγική μας σε δύο τομείς: στην ανάπτυξη στην Ελλάδα, με πιθανότητα να πραγματοποιήσουμε τρεις εξαγορές, καθώς και στην εναλλακτική οδό, εξελισσόμενοι είτε οργανικά, είτε μέσω εξαγορών στα Βαλκάνια. Προς το παρόν εξετάζουμε και τις δύο αυτές στρατηγικές κατευθύνσεις, και πιθανότατα θα υλοποιήσουμε μία από τις δύο κατά την επόμενη πενταετία», αναφέρει.

«Σπουδαίος ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προς τα ανατολικά»

«Εάν καταφέρουμε σε πρώτη φάση, να αναπτυχθούμε στα Βαλκάνια, το επόμενό μας βήμα θα είναι η ανάπτυξη ανατολικά και συγκεκριμένα στην Τουρκία», επισημαίνει ο κύριος Καρακουλάκης. «Προς αυτή την κατεύθυνση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο», τονίζει.

http://www.voria.gr/article/ston-charti-tis-foodlink-stratopedo-gkonou-ke-limani-thessalonikis

Share