Supply Chain Revolution – Τεχνολογία & Μέλλον της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Supply Chain Revolution – Τεχνολογία & Μέλλον της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

H πρόοδος στην τεχνολογία συνεχίζει να μετασχηματίζει μια ευρεία γκάμα βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της τεράστιας βιομηχανίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Από την πρώτη μέρα, η βιομηχανία της εφοδιαστικής εξελίσσεται με σκοπό να ανταποκρίνεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες και αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. 

Supply Chain Revolution

Το μοντέλο παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο για πάνω από έναν αιώνα. Από τότε που ο Henry Ford πρωτοστάτησε στην παραγωγή γραμμών συναρμολόγησης, ο κλάδος έχει δει μόνο αυξητικές μετατοπίσεις.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, προέκυψαν σημάδια επανάστασης στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η εισαγωγή της μηχανικής (mechanization) στη παραγωγή ακολουθήθηκε γρήγορα από τη μηχανογραφική (computerized) επένδυση, τη δρομολόγηση και την τήρηση τεράστιων βάσεων δεδομένων. Επιπλέον, πιο εξελιγμένα λογισμικά προγραμματισμού πόρων για επιχειρήσεις (ERP) επέτρεψε την καλύτερη πρόβλεψη και διαχείριση.

Σήμερα, η ψηφιακή πρόοδος, όπως τα μεγάλα δεδομένα και τα εργαλεία βελτιστοποίησης, παραμένουν οι πιο εμφανείς παράγοντες αλλαγής στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ωστόσο, οι θεμελιώδεις μεταβολές στον κλάδο επηρεάζουν επίσης σημαντικά τον ρυθμό των αλλαγών:

  • Παγκοσμιοποίηση: Τα προϊόντα έχουν αναπτυχθεί και πωληθεί σε παγκόσμιες αγορές και τα εξαρτήματα προέρχονται από παγκόσμιους προμηθευτές. Επιπλέον, η μεταποίηση συχνά μετατοπίζεται από τη μια θέση στην άλλη για να επωφεληθεί από το ευνοϊκό κόστος εργασίας και τα κυβερνητικά κίνητρα.
  • Πολυπλοκότητα των προϊόντων: Η τεχνολογία πληροφοριών δεν είναι ο μόνος τομέας της πολυπλοκότητας του προϊόντος. Από τις ηλεκτρικές σκούπες έως τις αυτόματες μηχανές πώλησης που είναι σε θέση να μαγειρεύουν τα τρόφιμα, τα προϊόντα είναι πιο περίπλοκα να δομηθούν από ό, τι πριν από 10 χρόνια. Ένας λόγος είναι ότι η προηγμένη έξυπνη τεχνολογία, όπως η ασύρματη συνδεσιμότητα, ενσωματώνεται σε πολλά παραδοσιακά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των ειδών ένδυσης, των ιατρικών συσκευών και των οικιακών συσκευών.
  • Μειωμένοι κύκλοι ανάπτυξης προϊόντων: Στο κυνήγι για ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εταιρείες σε πολλές αγορές, ιδίως στη τεχνολογία, έχουν συντομεύσει τους κύκλους ανανέωσης του προϊόντος. Ομοίως, τεράστια πλεονεκτήματα μπορούν να επιτευχθούν από μια εταιρεία που είναι η πρώτη που φέρνει μια νέα καινοτομία στην αγορά.
  • Μαζικό customization: Οι πελάτες απαιτούν προσαρμογή και εξατομίκευση, είτε σε εμφάνιση είτε σε λειτουργία, προϊόντων που έχουν παραδοσιακά διατεθεί στην αγορά.
  • Ρυθμός της επιχειρηματικής αλλαγής: Σε έναν παγκοσμιοποιημένο, ψηφιοποιημένο κόσμο, ο ρυθμός των επιχειρήσεων είναι ταχύτερος από ποτέ. Οι επιχειρήσεις παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται και να προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές των προϊόντων, στις απαιτήσεις των πελατών και στα επιχειρηματικά μοντέλα σε μια συγκεκριμένη περιοχή ή αγορά.

Κάθε ένας από αυτούς τους παράγοντες οδήγησης έχει επηρεαστεί από την τεχνολογική πρόοδο. Ομοίως, η τεχνολογία μπορεί να παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία για τη μετατροπή των λειτουργιών και την κάλυψη των σημερινών και μελλοντικών αναγκών της ψηφιακής οικονομίας. Σημαντικές τεχνολογίες πλέον βρίσκονται σε έξυπνες μονάδες παραγωγής και τμήματα της αλυσίδας εφοδιασμού, όπου οι αισθητήρες και τα χειριστήρια είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Αύξηση του όγκου και της ποιότητας των δεδομένων που παράγονται από ένα συνδεδεμένο περιβάλλον έχουν ως αποτέλεσμα εξελίξεις στις δυνατότητες ανάλυσης και στον υπολογιστικό υπολογισμό για την κατανόηση των δεδομένων.

Ανακαλύψτε μερικές από τις τελευταίες καινοτόμες τεχνολογίες που θα αλλάξουν ενδεχομένως τη βιομηχανία:

Drones

Τα Drones έχουν «κλέψει» τη φαντασία των καταναλωτών και της βιομηχανίας της εφοδιαστικής εξίσου ως μια βιώσιμη μέθοδος για την επιτάχυνση του βήματος παράδοσης «last mile» χωρίς αύξηση του κόστους. Η UPS ολοκλήρωσε πρόσφατα δοκιμές μιας νέας μεθόδου παράδοσης. Οι οδηγοί που συμμετείχαν στη δοκιμή συσχέτισαν ένα πακέτο με ένα όχημα, το οποίο απελευθέρωσαν από στην οροφή του φορτηγού. Στη συνέχεια, ο οδηγός κάνει μια διαφορετική παράδοση, ενώ το drone ολοκληρώνει το έργο μιας άλλης. Το φορτηγό και το drone συναντώνται σε άλλο σημείο, όπου ο κύκλος επαναλαμβάνεται. Η UPS εκτιμά ότι θα μπορούσε να εξοικονομήσει μέχρι και 50 εκατομμύρια δολάρια ετησίως αν η νέα διαδικασία εξαλείφει την οδήγηση ακόμη και 1 μίλι ανά οδηγό την ημέρα.

Self-Driving Trucks

Η Embark δοκιμάζει αυτή τη στιγμή τα αυτοκινούμενα φορτηγά της στη Νεβάδα. Η Starsky Robotics χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό τεχνολογίας χωρίς οδηγούς στην εθνική οδό και την τηλεχειριζόμενη οδήγηση από το off-ramp σημείο έως τον τελικό προορισμό της. Η αυτοτροφοδοτούσα εταιρία τεχνολογίας OTTO παρέδωσε 50.000 δοχεία μπύρας στο Κολοράντο σε μια ευρέως αποδεκτή δοκιμή.

Ενώ οι OTTO, Embark και Starsky Robotics έχουν κατακτήσει τίτλους με επιτυχημένες δοκιμές αυτο-οδήγησης φορτηγών, δεν είναι οι μόνες εταιρείες που βλέπουν το μέλλον της εφοδιαστικής σε οχήματα χωρίς οδηγό. Η Intel μόλις ανακοίνωσε ότι αγοράζει την ισραηλινή εταιρεία Mobileye, γνωστή για τα συστήματα αισθητήρων που προειδοποιούν τους οδηγούς φορτηγών ή ακόμα και να αναλαμβάνουν το χειρισμό του φορτηγού όταν μια συντριβή φαίνεται επικείμενη. Ενώ η εξαγορά ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα βοηθήσει την Intel στη συνεργασία της με τη BMW, το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι σε μεγάλο βαθμό ητεχνολογία οχημάτων. Το Dish, ένας από τους πρώτους πελάτες του στόλου της Mobileye, είδε μείωση 3% στα τέλη καυσίμων καθώς και σημαντική μείωση των ατυχημάτων.

Networks of Networks

Η ορατότητα ήταν η φλέγον ζήτημα για τους επαγγελματίες εφοδιαστικής τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, το 85% των ερωτηθέντων σε μια πρόσφατη έρευνα της Aberdeen Research δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν την ορατότητα της αλυσίδας εφοδιασμού από άκρο σε άκρο. Η Aberdeen Research συνεχίζει να σημειώνει ότι η αναδυόμενη βέλτιστη πρακτική είναι μια νέα εστίαση στις δυνατότητες της αλυσίδας εφοδιασμού στο «outside in», σε αντίθεση με την παραδοσιακή «from the inside out». Αυτή η εστίαση ” inside out” δημιούργησε τέτοιες μη λειτουργικές ιδέες όπως portals που απαιτούσαν από τα εξωτερικά μέρη να κάνουν check-in και στη συνέχεια να μεταβιβάσουν κάθε νέα πληροφορία στην επόμενη βαθμίδα της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η νέα εστίαση επιτρέπει σε κάθε κόμβο στο δίκτυο τροφοδοσίας να έχει ίση ορατότητα σε κάθε άλλο κόμβο, επιτρέποντας στην πρώτη βαθμίδα να ενορχηστρώσει την προσφορά και τη ζήτηση σε ολόκληρο το δίκτυο. Αυτή η τεχνολογία μόλις αναδύεται, αλλά βρίσκεται στην κορυφή των wishlists των εταιρειών.

IoT

Παράλληλα με την ορατότητα της προσφοράς και της ζήτησης, η πραγματική θέση των προϊόντων ανά λεπτό μπορεί να είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική ενορχήστρωση της αλυσίδας εφοδιασμού. Πολλές εταιρείες βασίζονται πλέον σε τεχνολογίες RFID, NFC ή άλλες τεχνολογίες σύνδεσης, ώστε να γνωρίζουν την ακριβή θέση του αποθέματος.

Ενώ οι μεταφορείς χρησιμοποιούν συχνά αυτήν την τεχνολογία σήμερα για την παρακολούθηση αποστολών διεθνών φορτίων, σύντομα θα είναι φθηνή και κοινή για την παρακολούθηση κάθε αποθέματος. Οι εταιρείες θα μπορούν να ενημερώνουν τη θέση κάθε στοιχείου και σε τι διαδικασία βρίσκεται στο κάθε πελάτη τους.

Αυτή η υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής θα έχει επίσης σημαντικό αντίκτυπο στο σχεδιασμό των συστημικών συναλλαγών. Οι εταιρείες δεν θα χρειάζεται να επεξεργάζονται συναλλαγές όταν μετακινούν υλικά. Το απλό γεγονός ότι τα αντικείμενα θα είναι σε μια διαφορετική τοποθεσία θα δημιουργεί αυτόματα τη συναλλαγή.

Το IoT θα παράγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων, αλλά τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να γίνουν πληροφορίες, εάν πρόκειται να δώσουν οποιεσδήποτε γνώσεις. Οι μεγάλες αναλύσεις δεδομένων με προηγμένη οπτικοποίηση θα καταστούν απαραίτητες για την κατανόηση του όγκου, της ποικιλίας και της ταχύτητας των δεδομένων του IoT.

Automation

Ο αυτοματισμός θα εξορθολογήσει τις περισσότερες διαδικασίες στον τομέα της εφοδιαστικής, από τη συλλογή και τη συσκευασία μέχρι τη φόρτωση και εκφόρτωση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, η αυτοματοποίηση θα βελτιώσει την παραγωγικότητα κατά 30% στις περισσότερες επιχειρήσεις εφοδιαστικής. Σε ένα παράδειγμα αυτής της τάσης, το λιμάνι του Long Beach χρησιμοποιεί μοντέλα αυτοματοποίησης για να διαχειριστεί σχεδόν το ήμισυ του ετήσιου όγκου του – περίπου 3,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Οι έξυπνες συμβάσεις και η τεχνολογία blockchain θα αυτοματοποιήσουν τις πληρωμές. Μόλις παραδοθούν τα αγαθά, οι συμβατικοί όροι θεωρούνται ότι πληρούνται και η έξυπνη σύμβαση θα αποδεσμεύσει αυτόματα τις πληρωμές. Δεν θα χρειάζεται η δημιουργία τιμολογίων ή η συμφιλίωση των πληρωμών. Αυτό θα έχει βαθιά επίδραση στις διεθνείς μεταφορές και πληρωμές. Δεν θα χρειαστεί πιστωτικές επιστολές εφόσον το blockchain και η σύμβαση θα διαχειριστούν την πληρωμή. Η ευρεία υιοθέτηση κρυπτογραφικού νομίσματος όπως το Bitcoin ή το Ethereum θα εξαλείψει επίσης τις ανησυχίες για το διεθνές εμπόριο.

Robotics

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ρομποτικής Βιομηχανίας, οι πωλήσεις ρομπότ το 2016 έσπασαν προηγούμενα ρεκορ, με συνολικά 34.606 ρομπότ αξίας περίπου 1.9 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στη Βόρεια Αμερική. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 10% σε σχέση με το 2015 και σηματοδοτεί ότι η υιοθέτηση της ρομποτικής αυξάνεται.

Μαζί με την αυτοματοποίηση, το λιμάνι του Long Beach χρησιμοποιείται επίσης ρομποτική για να βελτιώσει την παραγωγικότητα και να μειώσει την ανάγκη αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με το φορτίο κατά περίπου 50 %. Το Ε-tailer Net-A-Porter χρησιμοποιεί συλλέκτες ρομπότ στις αποθήκες του στο Λονδίνο για να επιτρέψει την πλήρη χρήση του σημαντικού κατακόρυφου χώρου. Επιπλέον, τα ρομπότ, της επιτρέπουν να συμβαδίζει με τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο παραγγελιών. Η διαχείριση Net-A-Porter εκτιμά ότι η ρομποτική επιτρέπει τη βελτίωση κατά 500 % του pick rate.

Οι περίφημες ρομποτικές αποθήκες της Amazon της επιτρέπουν να συμβαδίζει με εκατομμύρια παραγγελίες την ημέρα. Τα ρομπότ χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να καθορίσουν την ταχύτερη διαδρομή προς τα απαιτούμενα αντικείμενα σε όλο το τεράστιο πλέγμα που συνδέει ολόκληρη την εγκατάσταση.

Δεν χρειάζεται να είστε μια τεράστια εταιρεία για να αποκομίσετε τα οφέλη της ρομποτικής, αν και η επένδυση μπορεί να είναι τρομακτική. Η συνεργασία με ένα 3PL που μπορεί να κατανείμει το κόστος σε πολλούς πελάτες είναι ένας τρόπος για να επιτευχθούν τα οφέλη, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα το κόστος.

Wearables

Αντί να ασκούν χειροκίνητες σαρώσεις στις διαδικασίες της αποθήκης, οι εργαζόμενοι σε ορισμένες αποθήκες απλά χρησιμοποιούν έξυπνα γυαλιά ή γάντια για την ημερήσια εργασία τους. Διεκπεραίωση project όπως picking μέσω γυαλιών, εξαλείφουν το κόστος και τα λάθη των hand picking lists και συμβάλλουν στις πράσινες πρωτοβουλίες των εταιρειών. Απλά κοιτάζοντας μια παλέτα υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφεί μια αποστολή η παραλαβή με τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας καθώς επίσης επισημαίνουν το σωστό στοιχείο σε ένα ράφι, επιτρέποντας την ταχεία συλλογή πολύ ευαίσθητων υλικών καθώς ακόμη δεν βρισκόμαστε σε στάδιο εμπιστοσύνης των ρομπότ αυτών των υλικών. Τα έξυπνα γάντια με ενσωματωμένους σαρωτές θα καταγράφουν την κίνηση των χαρτοκιβωτίων όταν ο χειριστής τα παίρνει. Οι συσκευές αναγνώρισης φωνής θα καλούν τα αυτοματοποιημένα συστήματα αποθήκευσης και ανάκτησης ή τα ρομπότ για να παραδώσουν το σωστό απόθεμα την κατάλληλη στιγμή.

Καθώς τα αντικείμενα που δρουν διαδραστικά με τον άνθρωπο γίνονται πιο διαδεδομένα, η ιδέα της σάρωσης των προϊόντων με το χέρι θα αρχίσει να φαίνεται αρχαϊκή. Με τα wearables, δεν απαιτείται ξεχωριστή σάρωση. Το αποτέλεσμα είναι η αυξανόμενη παραγωγικότητα, λιγότερα σφάλματα και πιο τέλειες παραγγελίες, που παρέχονται στους πελάτες γρηγορότερα.

Η τεχνολογία αλλάζει ταχύτατα κάθε πτυχή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις τεχνολογικές αλλαγές που θα επηρεάσουν τη βιομηχανία σήμερα ή στο εγγύς μέλλον.

Source: http://beetfusion.com/blogs/unyson-logistics/innovative-technology-transforming-future-logistics-industry & http://www.ept.ca/features/transforming-supply-chain-todays-digital-economy/ 
Share