Τα Reverse Logistics δεν αποτελούν πλέον μια δεύτερη σκέψη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Τα Reverse Logistics δεν αποτελούν πλέον μια δεύτερη σκέψη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Μια proactive προσέγγιση για την αντίστροφη εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και να βελτιώσει ταυτόχρονα την εξυπηρέτηση των πελατών.

Στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα reverse logistics αποτελούν πλέον ένα βασικό ζήτημα ως προς τη διαχείριση και την αποτελεσματικότητα, καθώς οι e-retailers και οι κατασκευαστές άμεσων καταναλωτικών αγαθών αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης του υψηλού ποσοστού των επιστροφών των πελατών.

Το National Retail Federation προβλέπει ότι οι πωλήσεις στο διαδίκτυο θα κλείσουν μεταξύ 427 και 443 δισ. δολαρίων μέχρι τα τέλη του 2017 και θα κυμανθούν σε επίπεδα υψηλότερα κατά τρεις φορές από εκείνα της ευρύτερης βιομηχανίας. Το πρόβλημα όμως για τους πωλητές του διαδικτύου είναι ότι περίπου το ένα τρίτο των αγορών που πραγματοποιούνται on line καταλήγει σε επιστροφή, σε σύγκριση με τις αγορές που πραγματοποιούνται από φυσικά καταστήματα, όπου  το ποσοστό επιστροφής αγγίζει περίπου το 9%.

Σε μια προσπάθεια να συμβαδίσουν με τους κορυφαίους εμπόρους λιανικής του Διαδικτύου, σχεδόν το 50% των ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρουν τώρα δωρεάν αποστολή για τις επιστροφές. Πλέον είναι απαγορευτική η χρήση restocking fee 20% έως 25%, καθώς η Amazon και άλλοι κυρίαρχοι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής έχουν διαμορφώσει τη διαδικασία αγοράς με δυνατότητα δωρεάν αποστολής ή με χαμηλό κόστος μεταφοράς των παραγγελιών τους, με αποστολή μέσα σε μια ή δύο ημέρες, καθώς και με δυνατότητα επιστροφής με μειωμένο ή μηδενικό κόστος.

Με τον όγκο των επιστρεφόμενων εμπορευμάτων να αυξάνεται κατά 50% έως 80%, οι εταιρείες προσπαθούν να διαχειριστούν τις επιστροφές με ευελιξία είτε στις δικές τους εγκαταστάσεις είτε στην αγορά χονδρικής. Η αύξηση των επιστροφών προκάλεσε την ανάπτυξη των off-season πωλητών λιανικής και των off-brand retailers, οι οποίοι διαθέτουν στην αγορά όλο και περισσότερα προϊόντα προς πώληση. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα τα εμπορεύματα αυτά διανέμονται απευθείας από τις αποθήκες τους, χωρίς να υπάρχει καμία δυνατότητα ή διαδικασία ελέγχου. Για πόσο όμως κάτι τέτοιο θα είναι βιώσιμο;

Οι αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προωθήσουν νέα προϊόντα, να τα επεξεργαστούν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματά τους σε επίπεδο πωλήσεων. Ενώ το υψηλό κόστος διακίνησης των εμπορευμάτων προκαλεί πρόβλημα για τους πωλητές του Διαδικτύου, δημιουργεί νέες ευκαιρίες για εταιρείες που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν συστήματα διαλογής και διανομής.

Αποτέλεσμα εικόνας για Reverse Logistics

Η πραγματική πρόκληση είναι ότι η αντίστροφη εφοδιαστική είναι εξαιρετικά δυσχερής. Τα εμπορεύματα που επιστρέφονται είναι δυνατόν να παραμένουν στην αρχική τους συσκευασία είτε όχι και οι ετικέτες τους είτε να παραμένουν είτε να επιστρέφονται. Για κάθε επιστρεφόμενη συσκευασία πρέπει να γίνεται διαλογή, έλεγχος, διανομή και ανασυσκευασία από ανθρώπινο δυναμικό και κατόπιν να επανατοποθετείται για μεταπώληση.

Μέχρι τώρα, τα συστήματα διαλογής και διανομής δεν θεωρήθηκαν ποτέ ως η πιο αξιόπιστη διαδικασία για την αντίστροφη εφοδιαστική, διότι οι όγκοι δεν ήταν ποτέ ακριβείς. Η αυτοματοποίηση πλέον για τη διαχείριση των επιστροφών σε μια αποθήκη γίνεται και αυτή μέσω συστήματος ROI. Η ίδια τεχνολογία που για δεκαετίες έχει επιτρέψει στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος εργασίας και να αυξήσουν την αποδοτικότητα, έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται σημαντικά με στόχο την μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και την αύξηση της αποτελεσματικότητας στην ανασυσκευασία.

Δεδομένου ότι περίπου το 80% της εργασίας είναι στη μεταφορά αντικειμένων εντός του κέντρου διανομής, η απόδοση επένδυσης (ROI) σε ένα σύστημα διαλογής υψηλής ταχύτητας μπορεί γρήγορα να αποτελέσει μια σημαντική επένδυση για μια επιχείρηση που επεξεργάζεται περισσότερα από 10.000 έως 15.000 αντικείμενα ανά ώρα. Ένας off-price χονδρέμπορος μπορεί να επεξεργάζεται μέχρι και 100.000 αντικείμενα ανά ώρα. Αυτό μεταφράζεται σε μια ανάγκη για 600 έως 700 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης. Τα συστήματα διαλογής, όπως τα cross-belt και τα  loop sorters, μπορούν να μειώσουν το εργατικό δυναμικό κατά 30% έως 40%. Ως προς τη διαδικασία, μόλις οι επιστροφές κατανεμηθούν από το ανθρώπινο δυναμικό, μέσω των αυτοματοποιημένων μεθόδων μπορεί να προχωρήσει η μεταφορά των προϊόντων σε μια τελική ταξινόμηση με μορφή πακέτων.

Οι προβλέψεις από τους διεθνείς φορείς δείχνουν ότι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου θα συνεχίσουν να αυξάνονται σημαντικά φθάνοντας μέχρι το 2020 τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατά συνέπεια, το επίπεδο αυτό αύξησης των διαδικτυακών πωλήσεων και οι αντίστοιχες αποδόσεις τους επιβάλλουν πια τη χρήση της αντίστροφης εφοδιαστικής αλυσίδας στον χώρο.

Source
Share