O Γοητευτικός Κόσμος της Αλυσίδας Εφοδιασμού Λιανικής Πώλησης

O Γοητευτικός Κόσμος της Αλυσίδας Εφοδιασμού Λιανικής Πώλησης

Αυτές οι μεγάλες, πολύπλοκες αλυσίδες λιανικής λειτουργούν με μικρά περιθώρια margin, καθιστώντας τις προσπάθειες προμηθειών απολύτως κρίσιμες για τη διατήρηση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και την οικοδόμηση ενός αξιοπρεπούς μεριδίου αγοράς.

Το γεγονός για τα καταστήματα λιανεμπορίου είναι ότι όλοι τους γνωρίζουμε, ανεξάρτητα από το επάγγελμά μας, τον τομέα της βιομηχανίας ή την τοποθεσία. Όταν περπατάμε σε ένα από αυτά τα καταστήματα, ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με την επάρκεια (ή την έλλειψη) της αλυσίδας εφοδιασμού τους. Οι αλυσίδες εφοδιασμού λιανικής πώλησης είναι προσωπικές για όλους μας.

Η εξαγορά της εταιρείας Whole Foods από την Amazon έχει ενισχύσει σίγουρα το επίπεδο των γενικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και την επιχειρηματική κάλυψη του λιανικού εμπορίου τους τελευταίους μήνες, αλλά αυτή δεν είναι η μόνη ιστορία που αξίζει να μιλήσει κάποιος γι ‘αυτή τη βιομηχανία τη δεδομένη στιγμή. Οι παρακάτω τάσεις προσφέρουν μια ενδιαφέρουσα ματιά στη δυναμική των πολλαπλών παικτών στην αλυσίδα εφοδιασμού – και μπορούν να προσφέρουν μαθήματα και για τους άλλους κλάδους.

“Ασανσέρ” Διαφημιστικών Προϋπολογισμών

Οι καταναλωτές υπόκεινται σε διπλή διαφημιστική επίδραση στο λιανικό εμπόριο. (π.χ. Campbell’s, Proctor & Gamble) αλλά και από τις ίδιες τις αλυσίδες καταστημάτων (π.χ. Wal-Mart, Kroger’s). Οι εταιρείες των Συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών (συμπεριλαμβανομένων των συσκευασμένων τροφίμων) αποκαθιστούν τις επενδύσεις τους στη διαφήμιση, αναφέροντας την καθοδική πίεση από τους λιανοπωλητές και την έλλειψη ανιχνευσιμότητας των αποτελεσμάτων από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Επιχειρήσεις όπως η Nielsen αισθάνονται ήδη το ταρακούνημα αυτό, και υπάρχουν εικασίες σχετικά με το αν το Facebook θα είναι το επόμενο.

Οι αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης, από την άλλη πλευρά, αυξάνουν τις διαφημιστικές επενδύσεις τους, συχνά με επίκεντρο τα παραδοσιακά μέσα (όπως οι ταχυδρομικές αποστολές στο σπίτι) και όχι τα ψηφιακά κανάλια. Όπως εξήγησε πρόσφατο άρθρο της Wall Street Journal, “Οι εκπτώσεις και οι προωθήσεις όπως οι προσφορές buy-one-get-one-free είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα σε κατηγορίες που δεν επεκτείνονται, όπως τα δημητριακά και τα κατεψυγμένα γεύματα”.

Παρόλο που δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρης καθετοποιημένη η ολοκλήρωση, φαίνεται ότι υπάρχει παρόμοιο αποτέλεσμα όσον αφορά τους προϋπολογισμούς διαφημίσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού λιανικής. Οι λιανοπωλητές αξιοποιούν τον κρίσιμο ρόλο τους ως άμεσο σημείο επαφής με τον καταναλωτή για να απαιτήσουν χαμηλότερες τιμές από τους παραγωγούς, αυξάνοντας τις διαφημιστικές δαπάνες τους. Οι εταιρείες των συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών αποκαθιστούν την επένδυσή τους, χρησιμοποιώντας το πρόσθετο περιθώριο για να μειώσουν τις τιμές τους σε ευθυγράμμιση με τις προσδοκίες των λιανοπωλητών.

Η διαταραγμένη ανάπτυξη της παράδοσης του κιτ γευμάτων

Οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια αυξανόμενη προτίμηση για επιλογές διατροφής που θεωρούν πιο φρέσκες και υγιεινότερες από τις παραδοσιακές συσκευασμένες τροφές. Όχι μόνο αυτό έχει αλλάξει σε ποια τμήματα σούπερ μάρκετ ξοδεύουν τα χρήματά τους, ευνοώντας τα αναλώσιμα σε συσκευασμένα τρόφιμα, έχει επίσης τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της επιχείρησης παράδοσης οικιακού γεύματος (Blue Apron, Plated). Για πολλούς λόγους, η τάση αυτή δεν ωφελεί τις υπηρεσίες παράδοσης παντοπωλείων με τις οποίες ανταγωνίζονται. Σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο σχετικά με την αλυσίδα εφοδιαστικής αλυσίδας, οι καταναλωτές διστάζουν να ζητήσουν από κάποιον άλλον να επιλέξει τα είδη διατροφής τους – ειδικά στις κατηγορίες κρίσιμης αλλοιώσεως.

Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο Supply Chain Dive, οι προμηθευτές πακέτων εγχώριου φαγητού δεν βρίσκουν εύκολο δρόμο προς τη φερεγγυότητα, αγωνιζόμενοι κυρίως για τη διαχείριση του κόστους της αλυσίδας εφοδιασμού τους. Αυτά τα έξοδα μπορούν να βλάψουν τις πωλήσεις τους και να εξαλείψουν τα περιθώριά τους εάν δεν αντιμετωπιστούν στρατηγικά.

Κατά ειρωνικό τρόπο, οι συνδυασμένες δυνατότητες του Amazon και του Whole Foods μπορούν να διαταράξουν αυτούς τους παράγοντες: να συνδυάσουν την ταυτότητα της μάρκας Whole Foods με το φανταστικό (και προϋπάρχον) δίκτυο εφοδιαστικής της Amazon. Τελικά, αυτό μπορεί να είναι μια περίπτωση δύο μη παραδοσιακών παραγόντων στη βιομηχανία λιανικής πώλησης τροφίμων που κατακτά έναν απρόσμενο ανταγωνιστή της παραδοσιακής λιανικής πώλησης παντοπωλείων.

Closing Thoughts

Σε ένα κλίμα όλο και πιο «καταναλωτικών» εταιρικών αλυσίδων εφοδιασμού και προμηθειών, κάθε βιομηχανία θα έκανε καλά να μελετήσει τις τάσεις και τα γεγονότα στο λιανεμπόριο. Η εξοικείωση των παντοπωλείων διαψεύδει την μέχρι τώρα πολυπλοκότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και τα επιτεύγματα του category management. Καθώς οι πιέσεις από τους νεοεισερχόμενους στην αγορά και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των τροφίμων συγκρούοντε, οι επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο πρέπει να ανέλθουν για να αντιμετωπίσουν παρόμοιες προκλήσεις με εκείνες που αντιμετωπίζουν οι αλυσίδες εφοδιασμού λιανικής.

Source
Share