Τι είναι το Last Mile Logistics & Γιατί οι Μεταφορείς θα πρέπει να το έχουν υπόψιν τους?

Shipping logistics delivery concept: speedy truck with icons splash illustration. Vector file in layers for easy editing.

Tο αποκαλούμενο και ως last mile είναι από τα πιο παρεξηγημένα μέρη των δικτύων μεταφοράς. Στην επιφάνεια, το τελευταίο μίλι μπορεί να μην φαίνεται πολύ σημαντικό, αλλά μπορεί να αποτελεί το 28% του συνολικού κόστους των αποστολών. Επιπλέον, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ριζοσπαστική όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι φορτωτές βλέπουν την εφοδιαστική του τελευταίου μιλίου. Για να κατανοήσετε τα ευρύτατα οφέλη και τις βασικές ανησυχίες που συνδέονται με την εφοδιαστική του last mile, πρέπει πρώτα από όλα να έχετε καταλάβει τι αποτελεί την εφοδιαστική του τελευταίου μιλίου, τις προκλήσεις, τον αντίκτυπό του στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις omnichannel αλυσίδες εφοδιασμού, πως εξελίσσεται και πώς η νέα τεχνολογία το βελτιώνει.

Τι είναι το Last Mile Logistics? 

Η εφοδιαστική που αφορά το τελευταίο μίλι αναφέρεται στο τελικό βήμα της διαδικασίας παράδοσης από ένα κέντρο ή μια εγκατάσταση διανομής στον τελικό χρήστη. Αν και το όνομα υπονοεί ότι είναι η τελευταία παράδοση μιλίων, η πραγματική παράδοση τελευταίου μιλίου μπορεί να κυμαίνεται από μερικά τετράγωνα έως 50 ή 100 μίλια. Τις περισσότερες φορές, η εφοδιαστική του τελευταίου μήκους συνεπάγεται τη χρήση πακέτων ή μικρών μεταφορικών μέσων για την παράδοση των προϊόντων στους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey and Company, η αποστολή δεμάτων εκτιμάται σε περισσότερα από 83 δισεκατομμύρια δολάρια και η αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου θα διπλασιαστεί σε αξία σε περίπου 10 χρόνια στις ώριμες αγορές. Επιπλέον, οι φορτωτές όλων των μεγεθών έχουν εντοπίσει την εφοδιαστική του τελευταίου μήκους ως τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης και της κερδοφορίας.

Το Last Mile Logistics θεωρείται ζωτικής σημασίας για το σύγχρονο E-Commerce και τις Omnichannel Αλυσίδες Εφοδιασμού

To γεγονός ότι το last mile επιτρέπει στους φορτωτές να παραδίδουν περισσότερα προϊόντα στους καταναλωτές ταχύτερα καθώς και πιο οικονομικά και αποδοτικά, οδηγεί σε κρίσιμες ανησυχίες σε ότι έχει σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την αλυσίδα εφοδιασμού παντός τύπου καναλιού διανομής. Στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ασφάλιστρα για καλύτερες υπηρεσίες παράδοσης last mile, όπως ημερήσια ή άμεση παράδοση. Όπως εξηγείται από τον John D. Schultz, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φθάσουν τα 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2018 και η ζήτηση για logistics last mile θα αυξηθεί. Ενώ οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Amazon, έχουν τελειοποιήσει την εφοδιαστική του last mile, οι μικρές και μεσαίου μεγέθους εταιρείες logistics μπορούν ακόμα να επωφεληθούν από αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά, υπό την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στην παράδοση του τελευταίου μιλίου.

Σχετική εικόνα

Το Last Mile έρχεται με μοναδικές προκλήσεις

Υπάρχουν αυξανόμενες πληγές στην εφοδιαστική του last mile. Η αστική παράδοση γίνετε ολοένα και πιο δύσκολη αν λάβουμε υπόψιν τους κανονισμούς στάθμευσης αυτοκινήτων και η παγκόσμια παράδοση μπορεί να αυξηθεί δραματικά αν αναλογιστούμε το κόστος των καυσίμων σε σχέση με τη κατανάλωση των οχημάτων μέσα στις πόλεις. Μία από τις κορυφαίες προκλήσεις είναι η αποστολή προϊόντων στους καταναλωτές, στα ποσοστά που ανταποκρίνεται και η Amazon. Προς αυτή τη κατεύθυνση όλο και περισσότεροι έμποροι λιανικής πώλησης αρχίζουν να προσφέρουν υπηρεσίες last mile από το κατάστημα, όπως το The Home Depot και το JC Penny Co κ.α.

Μια άλλη πρόκληση στην παράδοση του last mile επαφίεται στη πολυπλοκότητα. Τα μεγάλα προϊόντα ενδέχεται να απαιτούν συναρμολόγηση και εξειδικευμένη αποσυσκευασία κατά την παράδοση, οπότε οι φορτωτές πρέπει να επανεξετάσουν πώς μπορούν να διασφαλίσουν ότι το τελικό προϊόν είναι μια ακριβής αντανάκλαση του πωλούμενου προϊόντος. Ενώ υπάρχουν εκατοντάδες μεταφορείς που σχετίζονται με το last mile, δεν προσφέρονται από όλους οι επιλογές συναρμολόγησης, οι οποίες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως πρόσθετη υπηρεσία. Άλλα προϊόντα ενδέχεται να απαιτούν εξειδικευμένη εγκατάσταση από εξειδικευμένους τεχνικούς. Ωστόσο, πιο ογκώδη αντικείμενα κινούνται από τα παραδοσιακά μοντέλα λιανικής πώλησης με άμεση αποστολή και οι καταναλωτές θέλουν ταχύτητα και ορατότητα σε κάθε στάδιο.

Η χωρητικότητα αποτελεί ένα άλλο πρόβλημα κατά την παράδοση του last mile. Η σημασία γύρω από την έλλειψη χωρητικότητας και την έλλειψη οδηγών είναι γεγονός, και αυτά τα προβλήματα δεν μπορούν να μείνουν στην αφάνεια. Οι αποστολείς πρέπει να βρουν τρόπους ώστε να ξεπεράσουν αυτά τα προβλήματα και να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις κατά την παράδοση του last mile για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Μερικοί πιθανοί τρόποι για να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις είναι οι εξής:

  • Οι θυρίδες παράδοσης θα μπορούσαν να περιέχουν προϊόντα για τους καταναλωτές που επιδιώκουν να παραλάβουν προϊόντα σε καθορισμένες τοποθεσίες, όπως οι τοποθεσίες pickup της Amazon.  
  • Τα drone και τα ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν εξίσου στην παράδοση.
  • Οι όλο και καλύτερες τεχνολογίες βελτιστοποίησης δρομολόγησης μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση των απωλειών κατά τη διάρκεια της χωρητικότητας του last mile, μειώνοντας το κόστος του τελευταίου μιλίου.
  • Οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν επίσης να προσφέρουν καλύτερα κίνητρα στους οδηγούς που αναζητούν ευκαιρίες σταδιοδρομίας.

Τα σύγχρονα μοντέλα TMS πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν και το Last Mile Delivery εξίσου

Το κλειδί της ορατότητας έγκειται στην παρακολούθηση αποθεμάτων και αποστολών και στα νέα συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων διαχείρισης μεταφορών (TMS), τα οποία πρέπει να είναι σε θέση να χειριστούν το αυξημένο επίπεδο υπηρεσιών και συχνότητας που βρίσκονται στην παράδοση τελευταίου μιλίου καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται. Στην πραγματικότητα, ένα σύγχρονο TMS μπορεί να βοηθήσει τους φορτωτές να διαχειριστούν την παράδοση του last mile μέσω αυτοματοποιημένης παρακολούθησης περιουσιακών στοιχείων και ειδοποιήσεων τόσο για τους φορτωτές όσο και για τους καταναλωτές. Αυτό βελτιώνει την ορατότητα από άκρη σε άκρη και μειώνει τον κίνδυνο.

Οι Υπάρχουσες Εταιρείες και οι Startups επιδιώκουν να πάρουν ένα Κομμάτι της Αγοράς, έτσι οι Μεταφορείς πρέπει να Αντιδράσουν

Η πρόσφατη εξαγορά ολόκληρης αλυσίδας τροφίμων από την Amazon παραπέμπει σε μια αυξανόμενη τάση στην εφοδιαστική του last mile. Όλοι οι κλάδοι και οι μεταφορείς πρέπει να βρίσκονται στο προσκήνιο του επερχόμενου αποτελέσματος της Amazon, αναφέρει ο Daniel Gross. Αυτό θα φέρει τα προϊόντα που δεν αγοράζονταν συνήθως στο διαδίκτυο στην διαδικασία του last mile, καθώς και νέες προσδοκίες για παράδοση και υπηρεσία υψηλού επιπέδου. Δυστυχώς, στην εφοδιαστική του last mile εξακολουθεί να κυριαρχεί το κόστος για τους φορτωτές και περισσότεροι νεοεισερχόμενοι ψάχνουν τρόπους για να επωφεληθούν από αυτή την συχνά υποτιμημένη αγορά. Οι αποστολείς πρέπει να ενεργήσουν για να εξασφαλίσουν ότι οι εταιρείες τους θα συνεχίσουν να ευδοκιμούν, καθώς περισσότεροι καταναλωτές απαιτούν καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση.

Source
Share